Over ons
Wie is prohockey?
Prohockey is een hockeyorganisatie opgericht in 2021. Met onze organisatie richten we ons zowel op de verenigingen als op de individuele speler. Onze ambitie is om zoveel mogelijk mensen onze ideeën over hoe wij het opleiden van de hockeysport mee te geven.
We willen door een samenwerking aan te gaan met hockeyverenigingen trainers van die vereniging op te leiden, onze eigen gespecialiseerde trainers beschikbaar te stellen aan verenigingen en door diverse exclusieve trainingen aan te bieden.
Tijdens de hockeytrainingen die wij begeleiden willen we ook aandacht geven aan andere bewegingsvormen en sporten dan alleen hockey-specifieke vormen. Dit gedachtegoed komt voort uit eigen ervaring van de vele jaren training geven aan jeugd op alle leeftijden, de roep vanuit diverse deskundigen (zoals de hoogleraar Erik Scherder) en bonden over de toenemende bewegingsarmoede bij de jeugd en de filosofie van Athletic Skills Model. Door een veelzijdige manier te sporten hopen we dat kinderen tot betere prestaties komen, creatiever worden en het kan zelfs leiden tot minder blessures (zeker in de groeispurt). Maar naast deze punten, staat één aspect in al onze diensten centraal: Plezier! Want zonder plezier in de trainingen is er geen motivatie om het allerbeste uit jezelf te halen.
Tijdens onze trainingen willen we de deelnemers ook via cross-educatie hun basishockeytechniek verbeteren. Cross-educatie is het tegenovergestelde trainen van de acties/ bewegingen die je normaal maakt. Het is eigenlijk het trainen van de hersenen. Om dit te stimuleren zullen we onder andere gebruik maken van een gespiegelde hockeystick (ASM reverse stick), lichtere en zwaardere hockeyballen. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het leereffect veel hoger ligt dan wanneer je een standaard hockeyvorm aangeboden krijgt.
Uit de vele jaren van begeleiden binnen de hockeysport is ons opgevallen dat het lichaam en geest niet los van elkaar gezien kan worden. Vandaar ook dat we het individu binnen ons concept centraal willen stellen en op deze manier ook de deelnemers benaderen.